Keuzedeel Imagestyling (K0206)

Ben jij helemaal into fashion en alles wat daarmee te maken heeft? En vind jij het fantastisch om mensen te stylen? Met de mooiste kleding en accessoires die passen bij wie ze zijn? Kom er meer over te weten met het keuzedeel ‘Imagestyling’. Je leert in dit keuzedeel bijvoorbeeld kleur- en stijlanalyses geven aan mensen. Zodat ze zich goed kunnen presenteren tijdens een sollicitatie of bij een casting. Met een uiterlijk dat past bij hun persoonlijkheid. Dankzij jouw advies zullen ze meer zelfvertrouwen en succes krijgen. En voor meer zelfvertrouwen en succes.
Gevalideerd examen
K0206

Dit vak in het kort

Code:Niveau 2, 3 en 4: K0206
SBU: 240
Onderwijsvorm: BOL, BBL
Examen:Nee
Direct naar

Wat houdt het keuzedeel Imagestyling in?

Er verzorgd uitzien is goed voor je zelfvertrouwen. Dat kan handig zijn als je bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek hebt. Maar ook gewoon; in het dagelijks leven. Niet iedereen weet welke kleuren, kleding, make-up of kapsel het beste past. Iemand met verstand van imagestyling kan hierbij te hulp schieten. Door samen te kijken of een koele of juist warme kleur het beste bij de huidtoon past. En uit te zoeken welke kledingstijl fijn voelt. Ben je geïnteresseerd in mode en styling? Dan is het interessant om het keuzedeel Imagestyling te volgen. Deelnemers leren meer over het doen van persoonlijke kleur- en stijlanalyses, maar ook over het gebruik van kleuren en materialen om een bepaalde sfeer of uitstraling neer te zetten. Ook gaan ze aan de slag met verschillende stylingtechnieken. Als het keuzedeel Imagestyling is afgerond kunnen deelnemers kleur- en stijlanalyses uitvoeren bij een klant en hier advies over geven. Ze kunnen een stijlpaspoort samenstellen, zodat de klant dit altijd kan gebruiken. Door Imagestyling ontstaat een totaalplaatje voor een goede uiterlijke presentatie met meer zelfverzekerdheid.

Wat leren deelnemers in dit keuzedeel?

In dit keuzedeel maken studenten kennis met de wereld van imagestyling. Ze leren wat hun persoonlijke uitstraling betekent, hoe kleuren en trends invloed hebben op een stijlkeuze en hoe ze met de juiste technieken en adviezen een passend imago kunnen vormgeven. Theorie en praktijkopdrachten, zoals moodboards en kleuranalyses, wisselen elkaar af om zo de vaardigheden direct toe te passen.

1

Wat is je image

In het eerste hoofdstuk ontdekken studenten wat imagestyling inhoudt en waarom het belangrijk is. Ze verdiepen zich in kleurentheorie, materialenkennis en de rol van kleurenpsychologie, waarbij ze leren hoe kleuren emoties en indrukken beïnvloeden.

2

Inventarisatie

Hier staat het inventariseren van trends, stijlen en persoonlijke voorkeuren centraal. Studenten leren hoe trends binnen de modewereld werken en hoe ze deze bewust kunnen toepassen. Ook maken ze een begin met praktische opdrachten, zoals het samenstellen van moodboards.

3

Analyse & advies

In dit afsluitende hoofdstuk leren studenten stylingtechnieken voor kleding en accessoires en passen ze deze toe in een persoonlijk advies. Ze oefenen met kleuranalyses en stylingopdrachten en leren hoe ze hun bevindingen vertalen naar een professioneel adviesrapport.

Kerntaken en werkprocessen

D1-K1: Geeft persoonlijk kleur- en/of stijladvies

  • D1-K1-W1: Inventariseert de wensen van de klant (en eventuele opdrachtgever)
  • D1-K1-W2: Maakt een analyse van de fysieke eigenschappen van de klant
  • D1-K1-W3: Adviseert de klant over zijn/haar persoonlijke kleuren en stijl

 

Op zoek naar een ander gerelateerd keuzedeel?

Benieuwd naar keuzedelen die aansluiten bij ‘ Imagestyling?’ Bekijk dan eens de volgende keuzedelen:

Aansluitende dimensies Keuzedeel Imagestyling (K0206)

All You Can Bean!

Wij komen graag langs met een verse kop koffie. Geen standaard afspraak, maar een inspirerend gesprek over onderwijs, Burgerschap en de toekomst van leren.

Openingstijden feestdagen

1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten