Keuzedeel Verdieping marketingcommunicatie (K0881)

Wil jij je verder verdiepen in de wereld van marketingcommunicatie en leren hoe je effectieve online campagnes opzet? In het keuzedeel Verdieping marketingcommunicatie ga je aan de slag met het analyseren van klantgedrag, het opstellen van een communicatieplan en het uitvoeren van een online marketingcampagne. Dit keuzedeel geeft je waardevolle praktijkervaring en bereidt je voor op een carrière in marketing of communicatie!
Gevalideerd examen
K0881

Dit vak in het kort

Code: K0881
SBU: 240
Niveau: Niveau 4
Onderwijsvorm: BOL, BBL
Examen:Nee
Direct naar

Wat houdt het keuzedeel Verdieping marketingcommunicatie in?

Dit keuzedeel bouwt voort op basiskennis van marketingcommunicatie en richt zich specifiek op online strategieën. Je leert hoe je klant- en bedrijfsanalyses uitvoert en deze vertaalt naar een communicatieplan. Vervolgens werk je een marketingcampagne uit en zet je deze live. Dit keuzedeel is relevant voor studenten die hun kennis van online marketing willen verdiepen en praktijkgericht aan de slag willen met campagnes. Door het analyseren van klantgedrag en het optimaliseren van marketingcommunicatie, ontwikkel je vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Dit keuzedeel helpt je om beter voorbereid te zijn op zowel mbo-banen als een vervolgopleiding in marketing of communicatie.

Wat leren studenten in dit keuzedeel?

Dit keuzedeel bestaat uit zes hoofdstukken waarin studenten leren hoe ze een strategisch communicatieplan en een online campagne opzetten:

1

Introductie marketingcommunicatie

Studenten maken kennis met de basisprincipes van marktonderzoek en online marketing.

2

Bedrijfsanalyse

Studenten leren hoe ze een SWOT-analyse uitvoeren en conclusies trekken over de marktpositie van een bedrijf.

3

Klantengedrag en buyer persona’s

Studenten analyseren hoe klanten zich online gedragen en stellen een klantengedragsanalyse op.

4

Communicatieplan opstellen

Studenten leren hoe ze een klantreis analyseren en deze vertalen naar een strategisch marketingcommunicatieplan.

5

Online marketingcampagne ontwerpen

Studenten formuleren een campagnedoel en leren hoe ze de klantreis en klantenbenadering effectief inzetten.

6

Campagne uitvoeren en optimaliseren

Studenten voeren hun campagne uit en leren hoe ze social media en content optimaal benutten voor online marketing.

Kerntaken en werkprocessen

  • D1-K1: Maakt een marketingcommunicatieplan voor online
    • D1-K1-W1: Maakt een klantengedragsanalyse
    • D1-K1-W2: Maakt een bedrijfsanalyse
    • D1-K1-W3: Verwerkt de analyses tot een marketingcommunicatieplan
  • D1-K2: Realiseert een online marketingcommunicatiecampagne
    • D1-K2-W1: Bepaalt campagnedoel en doelgroep
    • D1-K2-W2: Verzamelt en/of maakt content voor de campagne
    • D1-K2-W3: Optimaliseert de content voor online toepassingen en lanceert de campagne

Op zoek naar een ander gerelateerd keuzedeel?

Werk je met het keuzedeel Verdieping marketingcommunicatie en wil je studenten verder laten ontwikkelen in commerciële communicatie, strategie en online toepassingen? Dan zijn er diverse gerelateerde keuzedelen die dit programma versterken. Bekijk bijvoorbeeld:

Aansluitende dimensies Keuzedeel Verdieping marketingcommunicatie (K0881)

All You Can Bean!

Wij komen graag langs met een verse kop koffie. Geen standaard afspraak, maar een inspirerend gesprek over onderwijs, Burgerschap en de toekomst van leren.

Openingstijden feestdagen

1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten