Dit keuzedeel is opgedeeld in zeven hoofdstukken. Elk hoofdstuk behandelt een specifiek aspect van het verkoopproces:
Je onderzoekt welke eigenschappen een succesvolle verkoper heeft en leert hoe je op de hoogte blijft van ontwikkelingen in het vakgebied.
Je leert hoe je de wensen en behoeften van klanten herkent en hierop inspeelt.
Je ontdekt manieren om de omzet te verhogen, zoals bijverkoop, derving beperken en productontwikkeling.
Je verdiept je in marketingconcepten zoals doelgroepanalyse, storytelling en online marketing.
Je leert hoe je effectieve verkoopgesprekken voert en klanten beïnvloedt.
Je krijgt inzicht in mondelinge en schriftelijke klachtafhandeling en hoe je klachten omzet in verbeterpunten.
Je leert over facturen, offertes en hoe je een correcte administratie bijhoudt.
D1-K1: Voert verkoopbeleid uit
D1-K1-W1: Voert wervingsactiviteiten uit voor de organisatie
D1-K1-W2: Voert verkoopgesprek
D1-K1-W3: Voert verkooptraject uit
D1-K1-W4: Behandelt (online-)verzoeken, bestellingen en/of klachten van klanten
D1-K1-W5: Voert marketing- en/of promotie-activiteiten uit of doet voorstellen hiervoor
Dit keuzedeel biedt een solide basis voor iedereen die zich wil ontwikkelen in de wereld van verkoop en klantcontact. Of je nu al in een commerciële omgeving werkt of hier je eerste stappen in zet, Uitvoering geven aan verkoopbeleidhelpt je om effectiever en succesvoller te zijn in de verkooppraktijk!
Heb je een vraag, idee
of wil je gewoon even
sparren? We denken graag
met je mee!