Dit keuzedeel bestaat uit vier hoofdstukken waarin studenten het volledige gameontwikkelproces doorlopen:
Studenten maken kennis met agile werken en de verschillende rollen binnen een Scrum-team. Ze leren hoe een gameontwikkelproces wordt voorbereid en doen kennis op over gamedesign-documenten, gameplatformen en verdienmodellen.
Studenten verzamelen input uit verschillende bronnen en maken een inschatting van benodigde middelen, teamleden en budgetten voor de gameontwikkeling.
Studenten starten met een projectplanning en leren werken met sprints. Ze oefenen met rollen als product owner, Scrum-master en development team en voeren de sprints herhaaldelijk uit.
Studenten testen hun game, leveren een prototype op en reflecteren op het ontwikkelproces.
Dit keuzedeel biedt een de kans om ervaring op te doen met agile werken binnen game-ontwikkeling. Of je nu een game-designer, developer of projectmanager wilt worden, Agile game productie leert je om professioneel te werken binnen een team en beter voorbereid te zijn op de game-industrie.
D1-K1: Doorloopt het game-ontwikkelproces
Sta je als coach voor de keuze om studenten kennis te laten maken met game-ontwikkeling? Het keuzedeel Agile game productie biedt een praktische insteek waarbij studenten leren games ontwikkelen met behulp van de agile werkwijze. Dit keuzedeel past goed bij opleidingen in ICT en media en helpt studenten niet alleen hun technische vaardigheden te ontwikkelen, maar ook samen te werken in creatieve en innovatieve projecten.
Heb je een vraag, idee
of wil je gewoon even
sparren? We denken graag
met je mee!
Wij komen graag langs met een verse kop koffie. Geen standaard afspraak, maar een inspirerend gesprek over onderwijs, Burgerschap en de toekomst van leren.