Dit keuzedeel bestaat uit vier hoofdstukken waarin studenten het volledige gameontwikkelproces doorlopen:
Studenten maken kennis met agile werken en de verschillende rollen binnen een Scrum-team. Ze leren hoe een gameontwikkelproces wordt voorbereid en doen kennis op over gamedesign-documenten, gameplatformen en verdienmodellen.
Studenten verzamelen input uit verschillende bronnen en maken een inschatting van benodigde middelen, teamleden en budgetten voor de gameontwikkeling.
Studenten starten met een projectplanning en leren werken met sprints. Ze oefenen met rollen als product owner, Scrum-master en development team en voeren de sprints herhaaldelijk uit.
Studenten testen hun game, leveren een prototype op en reflecteren op het ontwikkelproces.
D1-K1: Doorloopt het gameontwikkelproces
D1-K1-W1: Ontwikkelt een agile gameconcept
D1-K1-W2: Zet een agile workflow op en zorgt voor de uitvoering hiervan
D1-K1-W3: Realiseert een game-prototype en zorgt ervoor dat dat tijdig gereed is
Dit keuzedeel biedt een unieke kans om ervaring op te doen met agile werken binnen gameontwikkeling. Of je nu een gamedesigner, developer of projectmanager wilt worden, Agile game productie helpt je om professioneel te werken binnen een team en beter voorbereid te zijn op de game-industrie!
Heb je een vraag, idee
of wil je gewoon even
sparren? We denken graag
met je mee!