Keuzedeel Agile game productie (K0717)

Ben jij gefascineerd door de wereld van gameontwikkeling en wil je leren hoe je een gameproject efficiënt organiseert? In het keuzedeel Agile game productie ontdek je hoe je in teamverband een game ontwikkelt volgens de agile werkwijze. Je leert werken met sprints, rollen binnen een Scrum-team en het opstellen van een Game Design-document. Dit keuzedeel helpt je om praktijkervaring op te doen en vergroot je kansen binnen de game-industrie!
Gevalideerd examen
K0717

Dit vak in het kort

Code:Niveau 3 en 4: K0717
SBU: 240
Examen:Ja, certificaat beschikbaar
Direct naar

Wat houdt het keuzedeel Agile game productie in?

In dit keuzedeel leer je hoe je een gameontwikkelproces organiseert en uitvoert volgens de agile methode. Samenwerken staat centraal: je werkt in een Scrum-team en doorloopt het volledige ontwikkelproces, van concept tot prototype. Dit keuzedeel is ideaal voor studenten die zich willen verdiepen in gameproductie en agile werken. Je krijgt inzicht in hoe games worden ontwikkeld binnen een ‘production pipeline’, waarbij verschillende specialisten samenwerken aan één product. Je leert effectief plannen, communiceren en inspelen op onverwachte uitdagingen. Dit keuzedeel is een waardevolle aanvulling voor studenten die een carrière in gameontwikkeling ambiëren.

Wat leren studenten in dit keuzedeel?

Dit keuzedeel bestaat uit vier hoofdstukken waarin studenten het volledige gameontwikkelproces doorlopen:

1

Agile werken en teamvorming

Studenten maken kennis met agile werken en de verschillende rollen binnen een Scrum-team. Ze leren hoe een gameontwikkelproces wordt voorbereid en doen kennis op over gamedesign-documenten, gameplatformen en verdienmodellen.

2

Ontwerpen van het Game Design-document

Studenten verzamelen input uit verschillende bronnen en maken een inschatting van benodigde middelen, teamleden en budgetten voor de gameontwikkeling.

3

Planning en uitvoering

Studenten starten met een projectplanning en leren werken met sprints. Ze oefenen met rollen als product owner, Scrum-master en development team en voeren de sprints herhaaldelijk uit.

4

Testen en oplevering

Studenten testen hun game, leveren een prototype op en reflecteren op het ontwikkelproces.

Kerntaken en werkprocessen

D1-K1: Doorloopt het gameontwikkelproces

  • D1-K1-W1: Ontwikkelt een agile gameconcept

  • D1-K1-W2: Zet een agile workflow op en zorgt voor de uitvoering hiervan

  • D1-K1-W3: Realiseert een game-prototype en zorgt ervoor dat dat tijdig gereed is

Dit keuzedeel biedt een unieke kans om ervaring op te doen met agile werken binnen gameontwikkeling. Of je nu een gamedesigner, developer of projectmanager wilt worden, Agile game productie helpt je om professioneel te werken binnen een team en beter voorbereid te zijn op de game-industrie!

Aansluitende dimensies Keuzedeel Agile game productie (K0717)
K1132
Keuzedeel Sportinstructie en activiteiten voor kinderen 4-12 jaar
Gevalideerd examen
K1446
Keuzedeel Streekproducten bakkerij (K1446)
K1482
Keuzedeel Financieel inzicht in de onderneming (K1482)
Gevalideerd examen
K1325
Keuzedeel Interne auditor voedingsindustrie (K1325)

Openingstijden feestdagen

1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten
1
Gesloten